Sayfalar

31 Ağustos 2007 Cuma

Kullandiğim Bir Kaç php Fonksiyonu

İnternette Bir sürü Hacker Var :( Bunlara Karşı Önlem almak İçin Zararlı Kodları Aşağıdaki Fonksiyonla Önlemeye Çalışıyorum tabi Bir Kaç Filtrelemeden Daha Geçiyorlar Onu İlerleyen Zamanlarda Veririm Belki :(

/// Kodları temizle
function temizle($veri) {
return mysql_real_escape_string(trim(htmlspecialchars($veri)));
}

Örnek Kullanımı :

temizle("Zararlı Olabilecek Muhtelif Kodcuk");


//Mail Gönder
function gonder($kime,$kimden,$mesaj,$konu)
{

$to = $kime;
$subject = $konu;
$message = $mesaj;
$headers = 'From: '.$kimden . "\r\n" .
'Reply-To: '.$kimden . "\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
mail($to, $subject, $message, $headers);
}

Zaten Yukardaki Fonksyion haykırıyor Mail Gönderme Fonksiyonuyum Diyor

Örnek Kullanımı :

gonder("root@microsoft.com","s4l1h@s4l1h.com","Merhaba Dostlar","Okuma Lütfen");

//sef url İçin Aşağıdaki Fonksiyonu Kullanıyorum
function cevir($url)
{
$url = trim($url);
$url = strtolower($url);
$find = array('', '');
$url = str_replace ($find, '', $url);
$url = preg_replace('/<(\/{0,1})img(.*?)(\/{0,1})\>/', 'image', $url);
$find = array(' ', '"', '&', '&', '\r\n', '\n', '/', '\\', '+', '<', '>');
$url = str_replace ($find, '-', $url);
$find = array('é', 'è', 'ë', 'ê', 'É', 'È', 'Ë', 'Ê');
$url = str_replace ($find, 'e', $url);
$find = array('í', 'ı', 'ì', 'î', 'ï', 'I', 'İ', 'Í', 'Ì', 'Î', 'Ï');
$url = str_replace ($find, 'i', $url);
$find = array('ó', 'ö', 'Ö', 'ò', 'ô', 'Ó', 'Ò', 'Ô');
$url = str_replace ($find, 'o', $url);
$find = array('á', 'ä', 'â', 'à', 'â', 'Ä', 'Â', 'Á', 'À', 'Â');
$url = str_replace ($find, 'a', $url);
$find = array('ú', 'ü', 'Ü', 'ù', 'û', 'Ú', 'Ù', 'Û');
$url = str_replace ($find, 'u', $url);
$find = array('ç', 'Ç');
$url = str_replace ($find, 'c', $url);
$find = array('ş', 'Ş');
$url = str_replace ($find, 's', $url);
$find = array('ğ', 'Ğ');
$url = str_replace ($find, 'g', $url);
$find = array('/[^a-z0-9\-<>]/', '/[\-]+/', '/<[^>]*>/');
$repl = array('', '-', '');
$url = preg_replace ($find, $repl, $url);
$url = str_replace ('--', '-', $url);
return $url;
}

Örnek Kullanım:

cevir("Amça bana Şeker Al"); // Çıktısı amca-bana-seker-al Olacaktır

Şimdilik Bu kadar Yeter Herhalde

10 yorum:

reklam dedi ki...

öncelikle paylaşımınız için teşekkür ederim..

Ben sayfamda linkleri, switch case ile ; index php'nin ortasında döndürüyorum.
http://www.site.com/index.php?mode=posta gibi link veriyorum..
sizin fonksiyonu, benim linkleme de nasıl kullanabilirm? Yardımcı olursanız memnun olurum.

Saygılarımla
Yusuf Demirkan
yusuf.demirkan@gmail.com

s4l1h dedi ki...

Hangi Fonksiyonu Sayfanızda Kullanmak İstiyorsunuz ?

reklam dedi ki...

//sef url İçin Aşağıdaki Fonksiyonu Kullanıyorum
function cevir($url)

fonksiyonu nu sayfamda kullanmak istiyorum..(http://www.site.com/index.php?mode=posta gibi link veriyorum..)

s4l1h dedi ki...

<IfModule mod_rewrite.c>
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteRule (.*)/$ index.php?mode=$1
</IfModule>

Şeklinde Bir .htaccess dosyası Oluşturursanız
www.site.com/posta/
Yazdığınızda
www.site.com/index.php?mode=posta
Şeklinde Çalışır
Basit Olarak anlatmak Gerekirse
www.site.com/herhangibirsey/ yazınca
www.site.com/index.php?mode=herhangibirsey

Şeklinde Çalışır


www.site.com/posta/ yerine

www.site.com/posta.html
www.site.com/posta.php
www.site.com/posta.ocx

gibide Kullanabilirsiniz yapmanız Gereken
RewriteRule (.*)/$ index.php?mode=$1
Bu satırdaki
/ yerine .html .php .ocx yazmak umarım yardımcı Olabilmişimdir

Yazdığım fonksiyon sizin burda işinize nasıl yarar derseniz Burda yazamaz İşinize Çünkü zaten
switch case Kullanıyorsunuz ve linkleri siz yazıyorsunuz

Adsız dedi ki...

"Yazdığım fonksiyon sizin burda işinize nasıl yarar derseniz Burda yazamaz İşinize Çünkü zaten
switch case Kullanıyorsunuz ve linkleri siz yazıyorsunuz"

işime yarayabilmesi için linkleri mi nasıl vermem lazım?

s4l1h dedi ki...

Scriptin Kaynak Kodlarına Bakmak gerekir.Scriptin kaynak Kodlarına bakmadan Nasıl Kullanacagınızı Söyleyemem

reklam dedi ki...

Kaynak kodlar göndermek için İletişim bilgilerini verirmisin.

Saygılarımla
Yusuf Demirkan
yusuf.demirkan@gmail.com

Adsız dedi ki...

Merhaba benim sayfalamayla ilgili sorunum var. Bazı forumlarda sordum ama cevap alamadım.

Kod:

/*
Bu değişkenleri bir şekilde aldığınızı farz ediyorum:
$count = toplam yazı/üye/ürün sayısı
$perpage = sayfa başına yazı/üye/ürün gösterimi
$page = aktif sayfanın numarası
*/
if($count > $perpage) :
$x = 3; // akrif sayfadan önceki/sonraki sayfa gösterim sayısı
$lastP = ceil($count/$perpage);
// sayfa 1'i yazdır
if($page==1) echo "< span class=\"ThisPage\">1< span >";
else echo "1";
// "..." veya direkt 2
if($page-$x > 2) {
echo "...";
$i = $page-$x;
} else {
$i = 2;
}
// +/- $x sayfaları yazdır
for($i; $i<=$page+$x; $i++) {
if($i==$page) echo "< span class=\"ThisPage\">$i< span >";
else echo "$i";
if($i==$lastP) break;
}
// "..." veya son sayfa
if($page+$x < $lastP-1) {
echo "...";
echo "$lastP";
} elseif($page+$x == $lastP-1) {
echo "$lastP";
}
endif;


Bildirgeçteki gibi php sayfalama fonksiyonu yukarıdaki gibi oluyor yanlız bir ileri bir geri şeklinde linkler yok. Uğraştım yapamadım. Yardımcı olur musunuz?

Adsız dedi ki...

function cevir($url) bence cok gereksiz bi yöntem bunun daha basit yoları var :S

s4l1h dedi ki...

O zaman onu kullanıyorduk.

Son modeline burdan bakabilirsin
http://pehepe.blogspot.com/2008/05/php-seo-fonksiyonu.html