Sayfalar

5 Kasım 2007 Pazartesi

Cpanel Wildcard DNS

Çok Görmüşsünüzdür subdomainli siteleri özellikle blog dağıtımı yapan sitelerde
pehepe.blogspot.com mesela size cpanel kurulu serverde bunun nasıl yapıldığını anlataçağım
Öncelikle wilcard dns için siteye ip adresi vermeniz lazım sadece o siteye ait daha sonra
WHm Kontrol paneline giriyorsunuz
Edit DNS Zone tıklıyorsunuz Domain listesi çıkacak ordan domaini seçiyorsunuz daha sonra
Aşağıda resimde Görüldüğü gibi



1. bölmeye * yazıyorsunuz
2. bölmeye 14400
3. bölmeyi a olarak seciyorsunuz son olarak
4. bölmeyede ip adresini yazıyorsunuz
Daha Sonra Putty İle Root Girişi Yapıyorsunuz Sunucuya ve httpd.conf dosyasını acıp domain adresini buluyoruz
adım adım yapacak olursak
nano /etc/httpd/conf/httpd.conf
Yazıp httpd.conf dosyasını acıyoruz

Daha Sonra Ctrl w yapıp domain adını yazıyoruz ve domainin bulundugu satırları buluyoruz

ServerAlias domain.com Kısmını
ServerAlias *.domain.com domain.com

Olarak Değiştiriyoruz ve ctrl x yapıp yes diyip kaydediyoruz ve apacheye reset atıyoruz

service httpd restart

Ve artık wilcard dns kurulmuş Oldu


php Coderler Eğer subdomainli Script Yazmak İstiyorlarsa aşağıdaki kodlar yardım edebilir

/*
Kodlama By S4l1h
*/
$gelen=$_SERVER['HTTP_HOST'];
$parca=explode('.',$gelen);
if($parca[0]=="www" OR $parca[0]=="domain")
{
// Site Göster Basla
include "sitembenim.php";
}
else
{
// Kullanıcıyı Göster
include "uye.php?uyeadi=".$parca[0];
}

7 yorum:

ömer ölmez dedi ki...

arkadaşım bu dediğin şekilde ayarlamaları yaptım ve tekrar puty ile girdiğimde ayarların doğruluğunuda onayladım yalnız bu verdiğin kodu denemedim neden denemedim bana pek bu kodla çalıştırabilirim gibi gelmedi bu iş daha çok htaccess ile olmazmı yorumunu yazarsan sevirim iyi çalışmalar ...

Unknown dedi ki...

Salih bey merhaba peki şöyle bir sorum olcak

girelen.domain.com

girdiğinde yönlenen sayfada

içerikte hani subdomainden gelen kodlamayı nasıl yaparız

örnek : adsada.adsa.com
açılan sayfada
adsada hoşgeldiniz gibi bi yazı çıkcak ?

s4l1h dedi ki...

/*
Kodlama By S4l1h
*/
$gelen=$_SERVER['HTTP_HOST'];
$parca=explode('.',$gelen);
if($parca[0]=="www" OR $parca[0]=="domain")
{
// Site Göster Basla
include "sitembenim.php";
}
else
{
//yaz
echo "$parca[0] hoşgeldiniz";
}

şeklinde yapabilirsiniz domain yerine kendi domain adınızı yazmanız gerekiyor

s4l1h dedi ki...

Yokya arkadaşım bizzat bir kaç sitemde bu yöntemi kullanıyorum htaccess ile olmuyor dns kaydı girilmesi lazım mutlaka

ömer ölmez dedi ki...

Hocam bu verdiğin bilgiler doğrultusunda ayarlamaları yaptım bilmilyorum nasıl yaptım ama bi şekilde oldu(test amaçlı kurrduğum bi domaindi :)asıl yapmak istediğime yine yapamadım ) Putyle domaini aratırınca bulamıyorum gerekli yerleri acayip durumlar çıkıyo ortaya paylaşım için çok teşekkürler(yokya benim ismin saçma olduğunu sonradan fark ettim)

iyi çalışmalar

Soner İŞBECER dedi ki...

ya ben yaptım da sitenin başına www.bs-tc-sdsd.bs.tc yazınca kendi sitesine gidiyor neden o ???

bana mail atar mısınız?
hitlen@hitlen.net

s4l1h dedi ki...

@Soner İŞBECER
Tam olarak ne istediğini anlayamadım fakat basitçe wildcard olayını anlatayım.
DNS server istediğin bir web adresinin sana ip'sini döndürür.
Bizde dns'e bir girdi ekliyoruz ve diyoruzki gelen tüm
(herhangi bir şey).site.com

İsteklerinin ip adresi 10.1.1.1 olarak döndür.


10.1.1.1 adresindeki sunucuda kurulu olan apache'nin httpd.conf dosyasınada bir girdi ekliyoruz diyoruzki gelen
(herhangi bir şey).site.com
isteklerine
/home/site/public/ dizinin içeriğini göster.