Sayfalar

26 Temmuz 2008 Cumartesi

Kubuntu üzerine tomcat5.5 kurulumu ve örnek jsp dosyası çalıştırma

Biliyorsunuz bir kaç yazı önce ubuntu üzerine apache2 php5 mysql phpmyadmin kurulumu anlatmıştım.
jsp ve java öğrenmek istedim biliyorsunuz bir dili öğrenmek için önce platform'u kurmanız gerekiyor daha rahat çalışabilmeniz için.

Öncelikle javayı kuracağız bunun için konsol'a
sudo apt-get install sun-java6-jdk yazıyoruz.
daha sonra javanın çevresel ayarlarını yapalım bunun için konsola
export JAVA_HOME="java home dizininiz" // Misal benimki /usr/lib/jvm/java-6-sun bu dizinde
export PATH=$PATH:$JAVA_HOME/bin

Konsola Şöyle yazın
export JAVA_HOME=/usr/lib/jvm/java-6-sun
daha sonra export PATH=$PATH:$JAVA_HOME/bin
yazdıktan sonra java kurulum işlemi tamamlandı
Sıra geldi tomcat5.5 tomcat webapps ve tomcat admin kurmaya bunun içinde konsola şöyle yazın
sudo aptitude install tomcat5.5 tomcat5.5-admin tomcat5.5-webapps
Kurulum bittikten sonra http://localhost:8180/ yazarak tomcat serverine ulaşabilirsiniz.
Tomcat server yönetimi için user oluşturalım tomcat yöneticileri conf dosyasının içindeki tomcat-users.xml'dan alır.
Kendimize göre düzenleyelim.
sudo nano /usr/share/tomcat5.5/conf/tomcat-users.xml yazarak dosyayı düzenlemek için açalım.
2 tür yönetim rolü bulunmakta admin ve manager.Ben şu şekilde düzenledim kendimi göre.

?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>






kaydedip çıkın daha sonra http://localhost:8180/admin/ bölümünden
admin girişi yaparak bu alanda panel yardımıyla yukarıda yaptığımız user ekleme vs.. gibi işlemleri
bu panel yardımıyla basitçe yapabilirsiniz.
Bu arada tomcat server'i durdurmak yeniden başlatmak gibi işlemler için aşağıdaki komutları kullanabilirsiniz

sudo /etc/init.d/tomcat5 start // Sunucuyu başlatmak için
sudo /etc/init.d/tomcat5 stop // Sunucuyu durdurmak için
sudo /etc/init.d/tomcat5 restart // Sunucuyu kapatıp açmak için

Şimdi ise örnek bir jsp dosyası oluşturalım vede çalıştıralım.
bunun için cd /usr/share/tomcat5.5-webapps/ROOT/;mkdir a;chmod 777 a;chown -R kral:kral a
yazın yukarıdaki komut ile /usr/share/tomcat5.5-webapps/ROOT/ klasörune girdik a diye bir klasör oluşturduk chmod 777 ile okuma yazma silme izni verdik chown komutu ile kendi userimize göre ayarladık ordaki kral:kral yerini kendinize göre düzenlersiniz.

aşağırdaki kodları index.jsp diye kaydedin ve /usr/share/tomcat5.5-webapps/ROOT/a/ klasörüne kopyalayın
daha sonra tarayıcınızda http://localhost:8180/a/ yazarak ilk jsp sayfa denememizi test edin.

<html>
<head>
<title>jsp Deneme</title>
<body>
<form method="post" action="index.jsp">
<table width="200" border="0">
<tr>
<td>Ad</td>
<td><input type="text" name="ad"></td>
</tr>
<tr>
<td>Soyad</td>
<td><input type="text" name="soyad"></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><input type="submit" name="yolla" value="Yolla"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
<br>
<a href="http://pehepe.blogspot.com">s4l1h</a>
<hr>
<table width="200" border="0">
<tr>
<td>AD:<strong><%=request.getParameter("ad")%></strong></td>
</tr>
<tr>
<td>Soyad:<strong><%=request.getParameter("soyad")%></strong></td>
</tr>
</table>




Görüntü

Tomcat

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben ubuntu üzerine jsp çalışmak istiyorum. JSP sayfam çalışıyor fakat mysql kurulu olduğu halde bağlantı kuramadım. Daha önceleri windows ile çalışıyordum ve sonra linux kullanmaya karar verdim.Mysql jconnection jar dosyayını sanıyorum yanlış yere yüklüyorum. Size zahmet olmazsa ubuntu (kubuntu farketmez) ile jsp mysql bağlantısını nasıl kurulacağı hakkında bilgi verir misiniz?